under the rose

18 januari 2006

Helden in vijf dimensies


Ze waren inderdaad geweldig, de mannen van De Nieuwe Snaar. Hun nieuwe voorstelling "Helden" was bij momenten onvoorstelbaar grappig, tot in het absurde toe (zo kennen we hen), maar minstens even onvoorstelbaar raak. Pas na de voorstelling besefte ik de grote kracht van hun "performance": ze slagen erin op hetzelfde moment dodelijk ernstig en hartveroverend komisch te zijn. En dan bedoel ik echt hetzelfde moment: terwijl drie van hen een onpeilbaar diep liedje over hemel en vagevuur zingen, hangt de vierde te bengelen aan een palenconstructie vanwaar hij zijn steentje bijdraagt door een partijtje tuba te spelen. En nog van dat. Het acrobatische was dus inderdaad letterlijk te nemen. Na afloop van ons avondje cultuur waren jongen C. en ik voor het eerst sinds lang helemaal ontspannen. Als de vier van DNS nog eens iets nieuws maken, gaan we zeker terug. Zeg nu zelf, een groep die liedjes brengt met als refrein "Het heelal is mogelijk een vierdimensionale schaduw van een vijfdimensionaal geheel" (hun inspiratie daarvoor haalden ze misschien uit dit artikel in Nature) kán ik, met mijn achtergrond, niet anders dan toejuichen! :-)

7 Comments:

  • Ik wil ook! :-)

    By Blogger annelies, at 18 januari, 2006 13:48  

  • Grijns. :-D
    Snel kaarten kopen lijkt me dan wel de boodschap, want zelfs een maand geleden toen ik onze tickets bestelde waren de meeste voorstellingen in "minder bekende" zalen dan de AB (met inbegrip van Aalst, Leuven, Brugge etc) al praktisch uitverkocht.

    By Blogger Tamara, at 18 januari, 2006 14:40  

  • Hela hela, Leuven niet beledigen he ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 18 januari, 2006 16:07  

  • @Buitel: Dat was helemaal niet beledigend bedoel, hoor! Zoals je ziet heb ik mijn eigen stad (Aalst) heb ook in het rijtje gezet, en dat terwijl ik best wel enthousiast ben over ons cultureel centrum! Maar de Ancienne Belgique heeft me altijd een beetje als "DE beroemde" zaal in de oren geklonken, vandaar dat ik de rest "minder bekend" noem. Wat niets wil zeggen over de relatieve kwaliteit van de zalen: ik vond de AB eigenlijk helemaal niet zo gezellig toen ik er gisteren (voor het eerst, trouwens) kwam..

    By Blogger Tamara, at 18 januari, 2006 18:01  

  • @ Tamara: het was natuurlijk ook al grapje bedoeld. En ik wist ook niet dat jij in Aalst woont.
    AB is leuk omdat het in het centrum van de stad ligt, maar heeft ook vele nadelen. Geen genummerde zitplaatsen bijvoorbeeld: dus gegarandeerd veel volk en onaangenaam zitten.

    By Anonymous Anoniem, at 19 januari, 2006 14:28  

  • Oei, nu zie ik het pas, ik heb dezelfde lay-out als jij genomen! Dat had ik helemaal nog niet door, maar ik was dan ook een beetje misleid door je mooie fotot bovenaan! (zie mijn blog)
    Sorry hoor, als je wil, verander ik het nog...

    By Anonymous Anoniem, at 20 januari, 2006 13:09  

  • Da's helemaal niet erg, hoor, Buitel! Integendeel, het gaf mij meteen een goeie reden om mijn eigen weblog eens onder handen te nemen. :-) De basislayout is wel nog altijd hetzelfde, maar de kleurtjes zijn nu helemaal anders dan die van jou... Dus hou gerust je nieuw gekozen weblogkleedje, geen probleem.

    By Blogger Tamara, at 20 januari, 2006 16:13  

Een reactie posten

<< Home