under the rose

17 januari 2006

Broodje cultuur

Vanavond naar De Nieuwe Snaar !!! Hoezee!

Voor degenen onder u die met deze groep niet of minder goed vertrouwd zouden zijn: buiten het feit dat zowel jongen C. als ikzelf hen simpelweg geweldig vinden, kan ik u ook nog vertellen dat ze bekend staan voor de "mix van cabaret, theater, stemmenwerk, humor en acrobatische capriolen" die ze op hun concerten brengen. En daarenboven schrijven ze ook nog eens fantastische teksten! We kochten enige maanden geleden een verzamelceedeetje van hen, en sindsdien hebben we het hart niet meer gehad die CD uit onze stereo te verwijderen. We hebben hen nog nooit "live" gezien, maar daar wordt vanavond dus iets aan gedaan. Wat de fantastische teksten betreft: wat vinden jullie van dit pareltje (het is natuurlijk nog oneindig veel geslaagder als je er de stemmen bijhoort...)?


Achterbank (De Nieuwe Snaar)

Ik heb de achterbank verwijderd uit mijn wagen,
om een koelkast te vervoeren naar jou.
Waarom ik dat doe dat hoef je niet te vragen,
verse groenten liggen liever in de kou.

En dat is nodig want het zijn zo'n warme dagen,
zonder verkoeling val je morgen misschien flauw.
Ik heb een stukje van de handrem moeten zagen,
om die koelkast te vervoeren naar jou.

En dan leg ik in het vriesvak choco-ijsjes
en een tropische drank uit Curacao.
En voor de rest blijven er enkel nog wat vijsjes,
die ik graag een beetje vaster draaien wou.

Ik heb geen tijd om ook de rest nog aan te vullen,
met confituur en kaas en met charcuterie.
Dankzij die koelkast en dat kan ik u onthullen,
zit ik met een gat in mijn carrosserie.

Aan dat karweitje had ik nooit mogen beginnen,
je moest eens weten hoe ik zulke dingen haat.
En trouwens, zeg mij eens, hoe doe ik je nu binnen,
als er geen achterbank meer in mijn wagen staat.


3 Comments:

  • Leuk tekstje :-). Veel plezier vanavond! Dat acrobatische mag je letterlijk nemen :-).

    By Blogger annelies, at 17 januari, 2006 12:52  

  • Hun humor is echt heel bijzonder. Geniet ervan, vanavond!
    Is het naar 'Helden' dat je gaat kijken? Ik hoorde hen op de radio hierover vertellen dat ze dit wat soberder willen aanpakken. Dus wie weet is het zonder de acrobatentoeren...

    By Anonymous Anoniem, at 17 januari, 2006 14:32  

  • We gaan er zeker van genieten, bedankt!

    @Buitel: Ja, inderdaad, het is "Helden".
    Ik heb ook al een interview met de groepsleden gelezen waarin gesuggereerd werd dat ze ditmaal meer voor het "poetische" zouden gaan... Maar in datzelfde interview werd ook gezegd dat ze geen radicale stijlbreuk planden, dus ik ben er vrij gerust in. Ik vind hun verbale humor sowieso schitterend :-D, er hoeven niet perse acrobatentoeren bij.

    By Blogger Tamara, at 17 januari, 2006 16:57  

Een reactie posten

<< Home