under the rose

07 november 2005

Hij + zij = ...

Hij is het stille, intense soort iemand. Denkt veel, werkt hard, praat over wat belangrijk is. Is nogal kieskeurig in het benoemen van mensen als vrienden (ik deel nu sinds twee jaar een bureau met hem, maar heb geen idee of ik die titel intussen al heb verdiend). Weet wat genieten is, maar een feestbeest zou ik hem nooit noemen.

Zij is even intens, maar allesbehalve stil. Leeft voluit, werkt hard, praat over alles wat een onderwerp kan zijn, met iedereen die zin heeft om mee te praten. Ze heeft ook een abonnement op ons bureau. En dat is maar goed ook, want telkens zij binnenkomt begint hij te stralen. Zijn lach lijkt plots veel zachter dan anders, en als hij haar aanspreekt is dat met een stem die iets dieps en ongrijpbaars uitstraalt.

Sinds vorige vrijdag zijn hij en zij man en vrouw. Ze zagen er schitterend uit. En toen ik hen aansprak, klonk in hun antwoord zo'n echo van geluk dat ik er stil van werd. Zij waren allesbehalve stil. En ze genoten, dat zag je zo. Ik had hem nooit eerder op een dansvloer gezien, maar die avond was hij er niet weg te slaan. En hun openingsdans was een beetje onwennig, zo onder de gretige blikken van honderd-plus genodigden... maar tegelijk onvoorstelbaar "echt".

Als ik nog twijfelde dat echte liefde bestond, is mijn twijfel nu voorgoed weggevaagd: liefde bestaat. Ik heb ze vrijdagavond nog zien dansen.


Mr en Mrs B., als jullie dit lezen: bedankt voor een prachtige avond! Het was fantastisch om jullie zo gelukkig te zien... dat dat geluk een leven lang mag blijven duren!

1 Comments:

  • Oh, wat een heerlijk mooi, hartverwarmend stukje! Heerlijk dat echte liefde nog bestaa!

    By Anonymous Anoniem, at 08 november, 2005 12:37  

Een reactie posten

<< Home