under the rose

22 juni 2006

Huh?

Het was vrij lang geleden, maar gisteravond, tijdens de wedstrijd Nederland-Argentinië, had ik nog eens een onvervalste "o-zucht-ik-snap-echt-niets-van-voetbal"-erlebnis.

Nederland kreeg een vrije trap. Goed, tot zover alles okee, geen problemen.
Drie van de spelers van Argentinië vormden een muurtje. Nog steeds in orde, ik begrijp volkomen waarom zo'n muurtje nuttig is.
De ene Nederlander holde naar de bal toe en er voorbij, waarna een andere plots uit het niets opdook en de bal richting doel trapte. Helemaal akkoord, schijnbewegingen lijken me een verstandige strategie.

Maar toen... vloog de bal heel laag over het veld, op een dertigtal centimeter hoogte schat ik, recht naar één van de mannen uit het muurtje toe...

... en dan tilt die man doodleuk z'n been op om de bal door te laten!

De bal ging naast, gelukkig... Maar ondertussen vroeg ik me wel even af: ja, waarom dan in 's hemelsnaam zo'n muurtje vormen!?!

2 Comments:

  • Ikke nikske snappe van voetbal. Ikke manne raar vinde ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 23 juni, 2006 09:13  

  • Wel, misschien wist die man in de muur perfect dat de bal mooi naast ging... Voetballers zijn zo slim ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 27 juni, 2006 17:16  

Een reactie posten

<< Home