under the rose

10 augustus 2006

Voorbarig gemis

Mist u de zomer ook al?
Tja, ik wel hoor!

De afgelopen week heb ik mezelf al meermaals betrapt op de gedachte dat de zomer, die zalige zomer, zo pijnlijk snel voorbijgegaan is... om mezelf dan prompt voor de kop te slaan: "Ach nee, we zijn amper halverwege!" En inderdaad: is augustus niet de ideale tijd voor barbecues, tuinfeesten en dagjes aan het strand?
Toch bekruipt me voortdurend de indruk dat het seizoen al veel verder gevorderd is dan de kalender aangeeft. Het zal wel door die wekenlange hitte komen, en het feit dat jongen C. en ik in juli abnormaal actief geweest zijn - verhuizen, reizen, ... (*)

Hoe dan ook is het best lastig, zo'n einde-zomergevoel in augustus.

Deze week confronteert Tweewoonst me nog eens extra met mijn zomergemis. U vindt er een foto (van Koens hand camera) die ook úw heimwee naar warme dagen ongetwijfeld weer zal aanwakkeren. En het gedicht (van Anneliesjes hand pen en klavier) dat hoort bij het plaatje in kwestie, is er één waar ik me op ochtenden als deze volledig in kan vinden!

(*) Wat die twee activiteiten betreft, heeft u ook nog een paar verhalen van me te goed!