under the rose

28 juni 2006

De sleutel tot...

... een nieuw leven? Nee, dat misschien nét niet, maar op zijn minst tot een splinternieuwe verpakking voor het leven dat we tot hiertoe hadden! Tot een appartement met een tuintje, een woon- en slaapkamer met uitzicht op dat tuintje, een fijn keukentje, een glimmende en knusse badkamer, en alle nieuwe meubels die we de afgelopen paar maanden samen hebben uitgekozen. Niet al te groot, maar precies genoeg voor een verliefd paartje als wij, die ons in het algemeen toch altijd binnen dezelfde paar vierkante meters bevinden.

We hebben er lang naar uitgekeken, naar die sleutel, maar vanaf vanavond zal hij eindelijk écht in ons bezit zijn!

En ja, dat betekent ook dat onze eigenlijke verhuis nu wel erg dichtbij komt. Over amper drie daagjes wordt het startschot gegeven, en kunnen we onze moegecomputerde hersenen loslaten op schilder-, monteer-, tuinier- en decoratiewerken. We hopen op een tiental dagen tijd geïnstalleerd te raken, want daarna lonkt al onze even langverwachte reis naar Schotland... waarvoor we alvast beginnen duimen zijn voor zo veel mogelijk zon en zo weinig mogelijk muggen (of liever, "midgets", de lokale en naar het schijnt veel agressievere versie).

Alles samen betekent dat, dat jongen C. en ik vanaf zaterdag een drietal weken "uit de roulatie" zullen zijn, en dat dit weblog dan ook even zonder verdere updates zal moeten overleven. Over iets meer dan drie weekjes ben ik er weer, met hopelijk een schat aan komische, hartverwarmende en intens herkenbare verhuis- en reisverhalen!

7 Comments:

  • Ik zal je verhalen missen, maar vermoed je ergens anders nog wel tegen te komen ;-)

    Btw: Mijn vriend en ik zijn vorig jaar ook verhuisd en binnen de twee weken op reis vertrokken. Het geeft een extra druk gevoel, maar wel heerlijk om na de reis weer thuis te komen in jullie eigen, gezellige stek :-)

    By Anonymous Anoniem, at 28 juni, 2006 16:15  

  • @Buitel: Ja hoor, ik ga zeker en vast proberen om "ergens anders" nog af en toe eens op te duiken tussen de verhuisdrukte door! ;-) Ik hoop trouwens ook dat ik binnenkort wat tijd vind om rustig te gaan zitten en een mailtje te typen... :-) Zeker nadat ik nu het goede nieuws heb gelezen op je blog!

    By Blogger Tamara, at 28 juni, 2006 16:47  

  • Ik ben er zeker van dat het heel mooi gaat worden. Ik ken je stijl, ik ken het appartementje (ik blijf het grappig vinden dat ik het ken ;-) ) en je hebt ook al een en ander verteld... Het zal gezellig zijn!

    Ik kijk al uit naar die BBQ. Met tuinfakkel! ;-)

    By Blogger annelies, at 28 juni, 2006 17:36  

  • @Anneliesje: Komt in orde, hoor, die BBQ... We zijn wel nog niet zo'n kei in het gaar bakken van vlees, dus ik hoop dat jullie houden van "saignant" (of "bien cuit", dat kan ook - door overcompensatie dan)! ;-)

    Ik kijk er vooral naar uit om er straks voor de allereerste keer zonder pottenkijkers rond te lopen, kasten te mogen opendoen, ongegeneerd in de badkamer te kunnen piepen... Zo van: Van ons! Gneh!!! :-D

    By Blogger Tamara, at 28 juni, 2006 18:02  

  • Ik ga je missen hier, al zijn het maar drie weekjes. Misschien kom ik je ook nog wel 'ergens' anders tegen ondertussen, maar ik weet in alle geval dat je eerst druk-druk bent, en dan zalig op vakantie, en dan hemels thuis. En dan wil ik nieuws!!!

    By Anonymous Anoniem, at 28 juni, 2006 21:54  

  • Ik wacht geduldig op nieuws hier...Tot die tijd mis ik je...

    By Blogger Polle, at 18 juli, 2006 22:07  

  • Ik citeer: "Over iets meer dan drie weekjes ben ik er weer, met hopelijk een schat aan komische, hartverwarmende en intens herkenbare verhuis- en reisverhalen!"

    Vandaag is het exact vier weken later. Vandaar mijn vraag: hoeveel is iets meer dan drie? :-)

    By Blogger annelies, at 26 juli, 2006 15:21  

Een reactie posten

<< Home