under the rose

29 maart 2006

Oven

Hand in hand liepen we richting auto. Het waaide flink, en hoe diep ik ook mijn kin begroef tussen dikke lagen sjaal, mijn wangen begonnen op slag te tintelen. Mijn stem klonk nogal gedempt toen ik hem vroeg: "En, jongen? Wat vond je ervan?"

Hij keek me zijdelings aan. "Tja, het zag er wel goed uit, eigenlijk."
Ik grijnsde opgelucht. "Dat vind ik ook. Mooi afgewerkt, ruim... Twee slaapkamers, een ligbad, apart toilet..."
"Inderdaad, niet slecht allemaal", beaamde hij. "En niet te duur!"
"Zo is het", knikte ik vrolijk.

(De goede verstaander heeft wel al door waar deze conversatie om draait: jongen C. en ik gaan binnenkort verhuizen. Dat is een beslissing die een hoop leuke vooruitzichten met zich meebrengt, maar ook een flinke portie gespannen verwachtingen. En die beginnen al bij de zoektocht naar een appartement. Ons verlanglijstje van "attributen" is namelijk vrij uitgebreid, en we weten al op voorhand dat we compromissen zullen moeten sluiten om binnen ons budget te blijven. De vraag is alleen, wélke compromissen.

Gisteravond zijn we ons allereerste appartementje gaan bezichtigen. En, zoals jullie wel kunnen merken, waren we allebei aangenaam verrast.)

"Er is zelfs een garage!" vervolgde ik enthousiast mijn lofzang. (Ik heb namelijk een grondige hekel aan autowassen, en een auto die binnen slaapt wordt veel minder snel vuil, niet?)
Jongen C. zuchtte. "Ja, meisje, maar... Heb je al eens aan de oven gedacht? Er was er geen, he."

O jee. Dat was ik helemaal vergeten. Een oven. Dat was de absolute nummer één op ons noodzakelijke-attributenlijstje, en hetgeen waar ik al het hele voorbije jaar om lopen zeuren heb. Waar we nu wonen hebben we geen oven, en na de zoveelste keer moussaka uit de microgolf wordt het verlangen om eens lasagne klaar te maken, of gegratineerde aardappeltjes, of cake, wel héél erg groot.

Dus heb ik nu een beslissing te nemen. Laat ik mijn liefde voor de kookkunst overwegen op de rest? Of kan ik het toch nog een tijdje redden zonder de oven waar ik zo naar heb verlangd?

Dit verhaal krijgt ongetwijfeld nog een staartje.
Ik hou u op de hoogte.

9 Comments:

  • Goh, wat spannend! En woonden jullie nu al samen?

    By Anonymous Anoniem, at 29 maart, 2006 14:18  

  • @Buitel: Ja, sinds oktober al; toen ben ik bij hem ingetrokken. Maar zo samen een appartementje zoeken is toch iets heel anders dan een studentenkot delen, he...

    By Blogger Tamara, at 29 maart, 2006 15:02  

  • Als het enkel om de oven gaat, dan kun je die misschien gewoon apart kopen? Zo'n niet-inbouw combi-oven van goede kwaliteit vind je zeker voor minder dan 250 euro.

    By Anonymous Anoniem, at 30 maart, 2006 10:44  

  • Ja, het eerste wat ik gedaan heb toen we thuiskwamen nadat we het appartement bezichtigd hadden, was op de site van Vandenborre de prijs van een combi-oven opzoeken... :-) Dat viel inderdaad nog mee. Maar het is uiteindelijk niet enkel de oven, hoor - ik heb het hier iets simplistischer voorgesteld dan het is omwille van de vereiste "sappigheidsgraad" voor webslog-stukjes. ;-) Het is ook het feit dat het al vrij ver van Gent-centrum is, o.a. Zoals het er nu uitziet, gaan we dit appartement waarschijnlijk toch niet nemen, ook omdat het een beetje een overhaaste keuze zou zijn, denken we...

    By Blogger Tamara, at 30 maart, 2006 14:29  

  • @ Oh: samen een appartementje kiezen is inderdaad iets anders! Maar toch: kunnen samenleven in een klein studentenkot lijkt me al een goede test van de relatie!

    By Anonymous Anoniem, at 31 maart, 2006 13:59  

  • @ buitel: bedoel je "@ Tamara"? ;-)

    (sorry, ben in een plagerige bui vandaag!)

    By Blogger annelies, at 31 maart, 2006 14:50  

  • @Buitel: Klein zou ik ons kot niet echt noemen, integendeel zelfs. Het is wel oud, en dat werkt wel wat op de zenuwen soms. Vooral in de winter (enkel glas -> kouououd...)

    By Blogger Tamara, at 31 maart, 2006 15:00  

  • @ Tamara: voor een koppeltje dat 1 jaar samen is, mag een koude winter toch geen slecht iets zijn? :-)

    By Blogger annelies, at 31 maart, 2006 16:09  

  • @ Plagertje Tamara, euh ik bedoel Annelies ;-): idd, ik bedoelde Tamara. Ik lees precies iets te veel blogs na elkaar :$

    By Anonymous Anoniem, at 31 maart, 2006 18:48  

Een reactie posten

<< Home