under the rose

20 maart 2006

Mag nie?

Strikt gezien is het een heel klein beetje verboden, wat ik nu ga doen. Strikt gezien zou ik nu stilletjes, met het schaamrood op de wangen en onder het gemompel van sorry's, moeten terugkrabbelen. Want eigenlijk ben ik een braaf meisje en heb ik écht niet zo'n behoefte aan het overtreden van regels. Ik ben er zelfs een beetje bang van. "Copyright" is namelijk een griezelig woord... en ja, daar gaat het hier dus over.

Maar ach, als ik erover nadenk... Hoeveel van dergelijke verboden heb ik als tiener niet aan mijn laars gelapt - alles met dank aan de "super"-cassetterecorder die ik op m'n twaalfde kado kreeg. De Vlaamse Top Tien opnemen van de radio. De bibliotheek afschuimen naar CD's met mijn lievelingsnummers erop, en hópen cassettes maken. Ik tapete zelfs hele conversaties uit mijn favoriete TV-programma's over - en beluisterde die nog ook. Nee, toen ik jonger was draaide ik mijn hand niet om voor een (klein) overtredinkje meer of minder.

En is dit uiteindelijk niet ongeveer hetzelfde? Ja toch...
Dus misschien moet ik gewoon stoppen met piekeren, en het doén. Want ik weet zeker: het zal ongelooflijk leuk zijn!

Ik ga Carcassonne namaken.

Het gezelschapsspel Carcassonne. Op de ouderwetse manier, met kartonnetjes en verf en potloden. Een titanenwerk wordt het: elk kaartje met de hand beschilderen, de huisjes en weggetjes tekenen, kleuren en uitknippen, en op de kaartjes kleven.

Maar het wordt super.

Mijn vingers kriebelen al. Ik kan haast niet wachten.


PS: Heel erg strikt gezien is er zelfs geen copyright-probleem. Dat heb ik opgezocht. Er is namelijk geen copyright op een spel-idee, enkel op de uitvoering ervan. En ik ben helemaal niet van plan om een bestaand spel te fotokopiëren; ik maak gewoon mijn eigen versie! Maar dat neemt niet weg dat ik het spannend blijf vinden...


5 Comments:

  • Hé leuk. Moet je zeker doen. En het is toch voor eigen gebruik... dus geen probleem denk ik. Maar toch zou ik daar graag een fotoke van zien.

    By Anonymous Anoniem, at 20 maart, 2006 14:26  

  • Komt in orde, van die foto! Het kan wel nog even duren eer ik genoeg kaartjes heb om er een mooi kiekje van te maken...

    By Blogger Tamara, at 20 maart, 2006 14:31  

  • Off topic, maar zou je mss je schoolmail eens kunnen checken en me n antwoord sturen voor het xxl-artikeltje?

    thx in advance!!
    Sil

    By Anonymous Anoniem, at 20 maart, 2006 21:28  

  • Dat gaat je vast veel tijd kosten! Succes!

    By Blogger annelies, at 21 maart, 2006 00:12  

  • @anneliesje: Tja, gisteren vier tegeltjes afgewerkt op anderhalf uur tijd... Nog achtenzestig te gaan! (en als ik dan nog zin heb, begin ik aan de uitbreidingen :-) )

    By Blogger Tamara, at 21 maart, 2006 09:32  

Een reactie posten

<< Home