under the rose

16 maart 2006

Dilemma

Misschien volgt het uit de wet van Murphy, misschien is het een natuurwet op zichzelf... maar het is een vaststaand feit dat al wat leuk of lekker is, op de één of andere manier nadelig blijkt voor je gezondheid.
Chocolade. Room bij de pastasaus. Een zachtgekookt eitje als ontbijt. Lezen in het donker. Een poes aaien. Allemaal zaken die ik, om uiteenlopende redenen, beter zou vermijden, of minstens sterk beperken.
Voor een levensgenieter als ik valt dat bepaald niet mee. Ik besteed dan ook een aanzienlijk deel van mijn tijd aan het afwegen van pleziers- versus gezondheidszaken. Daarbij, behoor ik eerlijkheidshalve toe te geven, durft het pleziersaspect nogal eens te overwegen. Maar het zijn steeds harde keuzes.

En nu is er dit weekend weer een item bijgekomen op mijn lijstje met dilemma's.

Twister.

Dat spel kennen jullie vast wel. Het is één van mijn favoriete vormen van lichaamsbeweging (naast dansen), en zorgt op familiefeesten of tijdens weekendjes met vrienden steevast voor dolkomische situaties. Het basisattribuut is een doek met gekleurde bollen, waarop de deelnemers in de loop van het spel bepaalde lichaamsdelen dienen te positioneren. Linkervoet op blauwe bol, bijvoorbeeld, en rechterhand op rode bol, en zo verder. Het is duidelijk dat een dergelijk spelsysteem regelmatig voor onontwarbare knopen zorgt.

Ik ben dol op Twister. Het maakt de krijger in me wakker. Als ik Twister speel, wil ik winnen - en wie bezeten is van de drang om te winnen, durft nogal eens een stapje te ver te gaan.

Zo kwam het dus dat ik de ochtend na een zaterdagavondlijk spelletje Twister, dat geëindigd was in een genadeloos duel tussen mij en jongen C (hij won uiteindelijk, omdat hij 25cm langer is dan ik), opstond met een pijnlijk verwrongen pols.
Overbelast, zei de dokter. En hij grinnikte eens, waarschijnlijk omdat "ik heb mijn pols bezeerd tijdens een spelletje Twister" een stuk minder stoer klinkt dan bijvoorbeeld "ik heb een sportblessure opgelopen".

Alleszins heb ik nu een groot probleem.

Twister kan de gezondheid ernstige schade toebrengen, dat heb ik intussen aan den lijve ondervonden.
Maar ik spéél het zo graag!!!

Alle raadgevingen, tips en argumenten pro of contra zijn van harte welkom. Want zelf wéét ik het niet meer...

5 Comments:

  • Trivial Pursuit is een waardig alternatief, met minstens evenveel rivaliteit tussen geliefden! Of het kaartspel van Catan, natuurlijk.

    By Blogger annelies, at 16 maart, 2006 11:10  

  • Sorry, ik heb geen tips voor jou, maar moet er stiekem wel om lachen ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 16 maart, 2006 14:28  

  • Groeien?

    By Anonymous Anoniem, at 19 maart, 2006 00:36  

  • @AnamCara: :-D ! Geloof me, ik zou, als ik kon!!! Als is het alleen maar omdat de quickstep dansen met een jongen van 1m90 nogal onhandig is...

    By Blogger Tamara, at 20 maart, 2006 11:59  

  • @Anneliesje: Ja, die spelletjes zijn ook wel leuk... maar Twister is zo heeeerlijk "fysiek", weet je wel?
    @Buitel: Intussen kan ik er ook wel om lachen, hoor. :-)

    By Blogger Tamara, at 20 maart, 2006 12:01  

Een reactie posten

<< Home