under the rose

15 maart 2006

"Mine!"

Hebben jullie ooit "Finding Nemo" gezien? Een pareltje vind ik dat - zonder twijfel één van de leukste animatiefilms die ik ken (op "The Incredibles" na, dat nog een trapje hoger ligt). Er zitten ook een aantal onbetaalbaar grappige momenten in. Zo is er bijvoorbeeld de scène met de meeuwen, die in de film slechts twee woorden kunnen uitbrengen: "Van mij". Zelf zag ik de Engelstalige versie - daar werd het typische meeuwengekwetter herleid tot een kakelende kakofonie van "Mine! Mine! Mine-mine! Mine!". Gevolg: een week na het zien van de film liep ik nog steeds te pas en te onpas "Mine!" te kwetteren tegen mijn ouders en collega's.

Dat ge-"mine" heb ik intussen grotendeels afgeleerd, maar af en toe steekt het nog eens de kop op. Vandaag, bijvoorbeeld. Want vandaag is het MIJN beurt! "Mine-mine-mine-mine!!!"

Benieuwd? Mis dan jullie wekelijkse afspraak met Tweewoonst niet, en ga nú kijken. Laat, als je wil, gerust een commentaartje achter, op Tweewoonst zelf of hier. Ook kritiek mag, natuurlijk - zolang je het maar netjes houdt! ;-)

1 Comments:

Een reactie posten

<< Home