under the rose

19 september 2005

Een week zonder --- dag 4 : Koud

Ongetwijfeld is het toeval, maar het treft wel: net de week dat mijn jongen het land uit is, slaat de herfst voor de eerste keer toe. Of misschien is dat enkel mijn eigen subjectieve kijk op de feiten. Want eigenlijk is het weer vanmorgen schitterend: een stralend zonnetje blinkt in een staalblauwe hemel, en de drukkende zomerhitte heeft plaats geruimd voor iets veel luchtigers, waardoor er eindelijk weer genoeg adem is.

Maar hoe mooi het er allemaal ook uitziet vanuit ons -enigszins bevlekte, en daardoor niet meer voor honderd procent doorzichtige- bureauraam, ik kan me niet verwarmen. Dat ik in de vlugte thuis mijn trui vergeten ben, helpt ook niet echt. Niet alleen mijn handen en voeten zijn ijspegels, de koude komt ook langs mijn armen omhooggekropen, ondanks de lange mouwen waarmee ik (gelukkig) nog gewapend ben.

Dan maar de onfeilbare remedie: thee. Heet, perfect gezoet, en in een kop groot genoeg om mijn handen aan te warmen.

Alleen jammer dat die truuk niet werkt voor koude voeten. Daar is maar één remedie tegen, en dat zijn de warme voetjes van iemand die pas volgende zondag weer binnen "voet-bereik" is.

Zolang zal ik me dus maar behelpen met extra dikke kousen.

2 Comments:

  • Een tip: tenensokken zijn erg knus en warm, en dus ideaal voor een avondje alleen thuis!

    En dan ga ik nu een potje thee zetten voor je. Lady Grey? ;-)

    By Blogger annelies, at 19 september, 2005 12:14  

  • Mja, maar zie je me op het werk al met tenensokken aan zitten? :-D Thuis heb ik wel al lekkere warme slaapsokjes (het zijn er zelfs met antislip-nopjes :-) ). Je hebt gelijk, goeie sokken maken alle verschil van de wereld!

    By Blogger Tamara, at 19 september, 2005 17:52  

Een reactie posten

<< Home